Każdy właściciel lub prezes firmy doskonale wie, jak ważną rolę w miejscu pracy odgrywa bezpieczeństwo. Na wystąpienie nieoczekiwanych zagrożeń, jak pożar, musimy być przygotowani nie tylko na budowie czy hali produkcyjnej, lecz także w biurze. Aby nie działać w takim przypadku na oślep, należy zawczasu zorganizować szkolenie w tym zakresie. Jak ono wygląda?
Zgodnie z polskim prawem, każda nowo zatrudniona osoba powinna przejść szkolenie przeciwpożarowe przed upływem pierwszych sześciu miesięcy pracy. Może odbyć się ono jako samodzielny kurs, lub część zajęć z zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Jeśli chodzi o podstawowe szkolenia PPOŻ Warszawa oferuje pracodawcom wiele możliwości. Do ich przeprowadzenia zatrudnijmy więc uprawnioną osobę, posiadającą szeroką wiedzę w tym zakresie oraz umiejętność jej przekazania. Jeżeli prelegent nie wzbudzi bowiem zainteresowania uczestników, w przypadku wystąpienia pożaru na terenie pracy nie zareagują oni w odpowiedni sposób.
W trakcie szkolenia zatrudnione przez firmę osoby dowiedzą się, gdzie znajdują się wyjścia ewakuacyjne z budynku, w którym mieści się firma, oraz gdzie odbywa się zbiórka pracowników w przypadku zagrożenia. Zostaną ponadto powiadomieni o niezbędnych środkach ostrożności, które muszą powziąć, aby zapobiegać zaprószeniu ognia na swoim stanowisku pracy. Powinni ponadto otrzymać informację na temat rozlokowania w zakładzie pracy gaśnic, które stanowią obowiązkowy sprzęt przeciwpożarowy Warszawa to miasto, na którego terenie bez problemu zakupimy je dla naszej firmy.