close
Gorące wiadomości

Kuchnie świata cechuje ogromna różnorodność. Związana jest ona z klimatem,...więcej Współczesny rynek odzieżowy i tekstylny charakteryzuje duża konkurencja. Jes...więcej Śnieżnobiałe i piękne zęby to marzenie niejednej osoby, jednak samo szczotk...więcej Kocioł kondensacyjny – nowoczesne rozwiązanie grzewcze Kocioł kondensac...więcej Kultura hip-hop na przestrzeni ostatnich lat rozwinęła się w zastraszającym ...więcej

Dieta przy aktywnym trybie życie – jak o nią dbać?

Od lat systematycznie przybywa w naszym kraju osób regularnie uprawiających aktywność fizyczną (siłownia, bieganie, jazda na rowerze, pływanie itp.). Powinny one koniecznie zadbać o prawidłowe odżywianie, tak aby uchronić się przed nadmiernym spadkiem wagi czy odporności organizmu. Optymalnym rozwiązaniem jest w tej sytuacji skorzystanie z usług firmy, która każdego dnia będzie dostarczała pod drzwi domu zbilansowany, cztero – lub pięciodaniowy posiłek o konkretnym zapotrzebowaniu kalorycznym. Jeśli interesuje catering dietetyczny Gdańsk to miasto, gdzie funkcjonuje kilka podmiotów specjalizujących się w tej materii. 

Zwiększona liczba węglowodanów to wymóg konieczny

Dieta przeznaczona dla osób uprawiających sport musi być przede wszystkim bogata w produkty zawierające dużo węglowodanów, ponieważ dostarczają one organizmowi energię niezbędną do podejmowania ponadprzeciętnego wysiłku. Powinny pokrywać minimum 60% codziennego zapotrzebowania, czyli około 700-1000 kalorii w zależności od płci, wieku i wagi danej osoby. Zaliczamy do nich m.in. kaszę gryczaną, brązowy ryż i makaron, ziemniaki, bataty, pieczywo pełnoziarniste oraz płatki owsiane.

Oprócz tego w diecie sportowca potrzebne jest białko pochodzenia zwierzęcego (minimum 15-20%), które czynnie uczestniczy w budowie masy mięśniowej i pozytywnie wpływa na działanie poszczególnych narządów. Najlepszym jego źródłem jest białe mięso drobiowe (kurze, kacze), wątróbka, karkówka wieprzowa, ryby morskie, chude mleko, jaja kurze, jogurt naturalny i maślanka. Na koniec trzeba jeszcze bezwzględnie pamiętać o warzywach, owocach i olejach roślinnych (zwłaszcza lnianym, słonecznikowym oraz z orzechów włoskich). Oczywiście nie obejdzie się przy okazji bez spożywania posiłków w równych odstępach czasu – najlepiej od godziny 7-8 rano do 20. 

Brak Komentarzy

Zostaw odpowiedź

Opublikuj komentarz
Podpis
Adres e-mail

4 × 3 =

Story Page