close
Gorące wiadomości

Kuchnie świata cechuje ogromna różnorodność. Związana jest ona z klimatem,...więcej Współczesny rynek odzieżowy i tekstylny charakteryzuje duża konkurencja. Jes...więcej Śnieżnobiałe i piękne zęby to marzenie niejednej osoby, jednak samo szczotk...więcej Kocioł kondensacyjny – nowoczesne rozwiązanie grzewcze Kocioł kondensac...więcej Kultura hip-hop na przestrzeni ostatnich lat rozwinęła się w zastraszającym ...więcej

Olej rzepakowy – zastosowanie w kuchni na co dzień i na specjalne okazje

Olej rzepakowy wydaje się nam już niemal niezbędnym produktem w naszym gospodarstwie domowy. Używamy go do smażenia, pieczenia. duszenia  w czasie, których nie traci swoich cennych właściwości. Na zimno zaś wykorzystujemy go do sałatek, a także jako podstawę do dresingów, sosów winegret, jak również do pieczywa. Jedną z wielu ważnych zalet oleju jest to, że w przeciwieństwie do innych tłuszczów nie przenosi zapachów potraw, które smażymy jedna po drugiej. Warto na co dzień postawić na olej rzepakowy cena jego jest zresztą również bardzo przystępna. Ponadto przez to, że nie jest rafinowany potrawy na nim przygotowane nie chłoną tak dużo tłuszczu, co ma duże znaczenie dla cukrzyków, jak również osób dbających o prawidłową wagę.

Prozdrowotne właściwości oleju rzepakowego

Olej rzepakowy jest jednym z najbogatszych źródeł kwasów omega-3 i omega- 6, których proporcje wynoszą 2:1, co ma niebagatelne znaczenie w profilaktyce chorób układu krążenia i nowotworów, dzięki występowaniu w nim witaminy E. Przyczynia się również do poprawy krzepliwości krwi, poprawia metabolizm naczyń krwionośnych i kości. Ponadto przeciwdziała chorobom serca i miażdżycy, zmniejsza poziom złego cholesterolu, przeciwdziała występowaniu cukrzycy oraz jej powikłań, redukuje prawdopodobieństwo pojawienia się zapalenia mięśnia sercowego, łagodzi objawy zapalenia stawów, przyczynia się do poprawy pracy mózgu, dzięki zawartości kwasu DHA, którego spożywanie jest zalecane przy kłopotach z pamięcią, jak również chorobie Alzhaimera. Zawarty w oleju rzepakowym beta- karoten poprawia funkcjonowanie wzroku, a także układu odpornościowego czy przemianę materii.

Spośród zdrowych składników, warto również pomyśleć o pestkach słonecznika czy dyni, które mimo swych niewielkich rozmiarów, są bogate w cenne właściwości dla organizmu. W celu ich dokładniejszego i bardziej przemyślanego wyboru można skorzystać między innymi z następującej strony internetowej: https://olejarnia-gaja.pl/pestki-slonecznika/.

Brak Komentarzy

Zostaw odpowiedź

Opublikuj komentarz
Podpis
Adres e-mail

pięć + 9 =

Story Page