Start-up to bardzo modne i często używane w internetowym świecie pojęcie. Niegdyś kojarzyło się tylko z młodymi biznesmenami z Doliny Krzemowej, dziś właścicielem startupu może być niemal każdy. To, czy taka firma odniesie później sukces to już zupełnie inna sprawa. Wiele zależy od właściciela i tego, jak podejdzie do biznesu.
Samo założenie działalności gospodarczej jest dziecinnie proste – wystarczy udać się do Urzędu Gminy lub Miasta i tam złożyć odpowiedni wniosek. Jeśli sami nie poradzimy sobie z wypełnieniem wszystkich pól, pomoże nam w tym pracownik urzędu. Po wszystkim zostają nam nadane numery NIP oraz REGON, o czym zostajemy poinformowani drogą mailową jeszcze w dniu złożenia wniosku. W ten sposób stajemy się właścicielami pierwszej w naszym życiu firmy. Od decyzji, jakie będziemy podejmować będą zależeć jej dalsze losy.
Prowadzenie startupu w branży e-commerce bez żadnej reklamy nie ma większego sensu, ponieważ nikt poza nami nie wie, co tak naprawdę robimy. By pokazać się na rynku, trzeba zastosować różne formy promocji, zarówno drogą internetową, jak i offline. Zanim jeszcze jednak zaczniemy zdobywać pierwszych klientów, powinniśmy położyć nacisk na sprawy formalne, bo na późniejszym etapie biznesu może już być na to za późno.
Dobry prawnik w Poznaniu powinien doradzić nam, co trzeba wykonać w pierwszej kolejności. Z pewnością priorytetem będzie sporządzenie polityki prywatności oraz regulaminu naszej strony. Najlepiej poprosić prawnika, by przygotował dla nas takie dokumenty.