Jak Grupa iCEA podchodzi do Search Engine Optimization i pozycjonowania stron?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

SEO a pozycjonowanie – rozróżnienie pojęć

SEO (Search Engine Optimization)  i pozycjonowanie, jako określenia działań związanych optymalizacją stron, weszły na stałe do słownika wszystkich, którym leży na sercu dotarcie w Internecie do jak najszerszej grupy potencjalnych klientów. Jednak ciągle jeszcze są one mylone bądź stosowane jako synonimy. Należy pamiętać, że pod pojęciem SEO (Search Engine Optimization) rozumiemy optymalizację strony internetowej pod względem wyszukiwarek, czyli dostosowanie strony do odpowiedniego jej postrzegania przez wyszukiwarki internetowe. Odbywa się ono poprzez zmiany rozmieszczenia słów kluczowych, wprowadzanie zmian w kodzie witryny czy optymalizację profilu linków, co wymaga także analizy stron firm konkurencyjnych.

Pozycjonowanie jest pojęciem zdecydowanie szerszym i zawiera w sobie optymalizację, która stanowi jego narzędzie. Pod określeniem „pozycjonowanie” musimy rozumieć wszystkie działania, dzięki którym strona osiągnie stabilne, wysokie miejsce, po wpisaniu przez potencjalnego klienta konkretnej frazy.

Oczywiście, techniczne czynności z zakresu pozycjonowania najlepiej zlecić profesjonalnej firmie zewnętrznej, skupiającej się na tym, aby poprzez swoje działania umożliwić rozwój biznesowy zleceniodawcy. Korzyścią będzie nie tylko posiadanie doskonałej jakości strony internetowej, ale także jej lepsza widoczność w wyszukiwarkach, przekładająca się na stały dopływ nowych klientów i niższe koszty promocyjne.

Grupa iCEA – charakterystyka ogólna

Poznańska firma pozycjonująca Grupa iCEA powstała w roku 2007 jako działalność jednoosobowa, a dziś zatrudnia ponad siedemdziesięciu pracowników, rozwijając pod swoim szyldem nowe marki, tworzące kampanie Google Ads, obsługujące profile społecznościowe klientów czy blogi firmowe. Poszczególne kampanie prowadzone przez Grupę iCEA operują budżetem przekraczającym milion złotych rocznie, co świadczy o wysokim profesjonalizmie i zaufaniu klientów.

Oferowane przez nią audyty stron internetowych nie polegają tylko na działaniach nakierowanych na SEO (Search Engine Optimization), ale pomagają osiągać założone cele biznesowe. Co ciekawe, darmowe audyty wstępne pozwalają potencjalnym klientom na pełną orientację nie tylko w kosztach, ale przede wszystkim w kierunkach działań, koniecznych do podjęcia w danym przypadku. Dodatkową zaletą Grupy iCEA jest pełna transparentność, znajdująca odzwierciedlenie w raportowaniu wykonania i wyników przeprowadzonych kampanii oraz etyka pozycjonowania, zgodna z zasadami obowiązującymi w Google.

Jak Grupa iCEA osiąga optymalne wyniki pozycjonowania stron?

Musimy pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, zależnym od profilu witryny czy reprezentowanej przez nią branży. Efektywność procesu zależy od uwzględnienia wielu czynników. Według strategii przyjętej przez Grupę iCEA najważniejsze z nich to:

– poprawki w kodzie strony internetowej – usunięcie z niego zbędnych elementów (szczególnie istotne przy posługiwaniu się panelami autorskimi, wymagającymi nietypowych rozwiązań), optymalizację czasu ładowania strony, poprawienie jej działania przez właściwą budowę adresu, metatagi, hierarchię nagłówków czy hiperłącza

– linkowanie – opracowanie właściwego układu linków wewnętrznych oraz zdobywanie wartościowych linków zewnętrznych, prowadzących na stronę klienta (linki nakierowujące ze stron forów internetowych czy portali społecznościowych)

– zmiany w wyglądzie strony i w tekstach na niej umieszczanych – ciekawa, unikatowa grafika i treść są podstawą sukcesu, ale ich układ musi uwzględniać także dobrze dobrane słowa kluczowe, przemyślane nagłówki, optymalną długość, zawartość często poszukiwanych fraz oraz dobór opisów do grafik

– protokół szyfrowania – szyfrowanie HTTPS ma wpływ nie tylko na bezpieczeństwo danych wrażliwych, ale również na samo pozycjonowanie stron

– zgodność z polityką Google – przestrzeganie zasady zgodności zapobiega sytuacjom, w którym strona klienta mogłaby zniknąć z wyszukiwarek lub zostałby na nią nałożony filtr; a truizmem jest stwierdzenie, że w obydwóch przypadkach oznaczałoby to po prostu straty finansowe (Grupa iCEA posiada status „partner Google”, co gwarantuje długotrwałe i zgodne z potrzebami efekty pozycjonowania).

– pozycjonowanie wizerunkowe – rozpoznanie potrzeb klientów firmy zlecającej, wykorzystanie pozycjonowania lokalnego(rozkładu poszukiwania nazw miejscowych), oparcie się na badaniu konwersji (działań wykonywanych przez osoby odwiedzające stronę klienta), czy SEM (płatnych, reklamowych działań promocyjnych, zwiększających widoczność strony w wyszukiwarkach).

Jak wzmocnić efekt optymalizacji stron?

Grupa iCEA poleca jako najlepszy sposób na skuteczne i długotrwałe efekty biznesowe połączenie kilku sposobów promocji marki klienta – nie poprzestanie na samym pozycjonowaniu, Search Engine Optimization czy SEM, ale także sięgnięcie po inne, również oferowane przez firmę rozwiązania. Należą do nich:

– Google Ads – kampania pozwalająca na uruchamianie reklamy firmy w wyszukiwarkach

-tworzenie i prowadzenie blogów firmowych, poprawiających nie tylko komunikację z potencjalnymi klientami, ale także wpływających znacząco na sprzedaż produktów

– wykorzystanie mediów społecznościowych.

Wszystkie te działania, doprecyzowane w indywidualnej ofercie po dokonaniu audytu, mogą przyczynić się do sukcesu każdej firmy. Wykonywane przez jeden profesjonalny i zaufany podmiot, znający doskonale potrzeby klienta, sprawiają, że ten sukces staje się jeszcze bardziej prawdopodobny.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*