Rozrusznik to urządzenie, które uruchamia silnik spalinowy. Obraca on koło zamachowe, które obraca wał korbowy, a ten z kolei kręci tłoki. Rozrusznik jest sterowany przez przekaźnik niskiego napięcia, który przełącza zasilanie z alternatora na silnik rozrusznika. Przekaźnik jest sterowany przez cewkę na płytce obwodu sterowania, a płytka ta zawiera kilka przekaźników i bezpiecznik.
Rozrusznik to silnik, który wykorzystuje pole magnetyczne do uruchomienia silnika spalinowego. Przed uruchomieniem silnika, silnik ten obraca się kilka razy i stopniowo zwiększa prędkość obrotową, aż do osiągnięcia określonego poziomu mocy. W tym momencie wał korbowy zaczyna się obracać za pomocą przekładni zębatej. Gdy wszystko odpowiednio się połączy, wał korbowy zaczyna się poruszać i obraca wszystkie tłoki w bloku cylindrów. Następnie zaczynają one sprężać mieszankę paliwowo-powietrzną i zapalać ją poprzez świece zapłonowe w określonym momencie.
Istnieją dwa rodzaje rozruszników: ręczne i automatyczne. Pierwszy typ zawiera elektromagnes, który obraca koło zębate z zębami na jego obwodzie; ten mechanizm pozwala nam włączyć nasze silniki poprzez przekręcenie kluczyków lub naciśnięcie przycisków na panelach deski rozdzielczej. Drugi typ nie wymaga interwencji człowieka.
Rozruszniki Bosch mogą zostać uszkodzone, jeśli nie są używane prawidłowo lub jeśli są pozostawione włączone przez długi czas, gdy silnik nie pracuje. Jeśli twój rozrusznik nie uruchamia się po przekręceniu kluczyka, upewnij się, że masz w nim gaz przed wymianą na nowy.