• Drukuj
close
Gorące wiadomości

Kuchnie świata cechuje ogromna różnorodność. Związana jest ona z klimatem,...więcej Współczesny rynek odzieżowy i tekstylny charakteryzuje duża konkurencja. Jes...więcej Śnieżnobiałe i piękne zęby to marzenie niejednej osoby, jednak samo szczotk...więcej Kocioł kondensacyjny – nowoczesne rozwiązanie grzewcze Kocioł kondensac...więcej Kultura hip-hop na przestrzeni ostatnich lat rozwinęła się w zastraszającym ...więcej

Jak czuć się komfortowo podczas okresu?

W czasie menstruacji większość kobiet odczuwa dyskomfort, nawet jeśli przebiega ona normalnie, czyli bez żadnych powikłań. Nie należy wówczas czekać cierpliwie, aż dolegliwości miną, ale warto zastosować kilka skutecznych i w pełni bezpiecznych metod, które w znacznym stopniu złagodzą ból i napięcie, a także zmniejszą obfitość krwawień. Podstawowym środkiem są oczywiście tampony lub podpaski (te ekologiczne są dostępne na https://gentleday.pl/produkty/podpaski), ale oprócz tego istnieje też wiele naturalnych sposobów.

Tampony to skuteczne środki, ale nie jedyne

Wszystkie kobiety w czasie okresu powinny stosować tampony jako podstawowe środki higieniczne. Jeśli mowa o tamponach cena ich jest niewielka i wynosi zazwyczaj maksymalnie kilkanaście złotych za ok. 30 sztuk. Miesiączka mająca standardowy przebieg nie wymaga zazwyczaj stosowania mocnych specyfików przeciwbólowych – w większości przypadków wystarczą domowe sposoby, które złagodzą dolegliwości i przyniosą pożądaną ulgę. Zaliczamy do nich m.in.:

  • ciepłe okłady – uśmierzają ból brzucha i w znacznym stopniu zmniejszają skurcze
  • napary z ziół – herbata z miętą, melisą albo rumiankiem posiada właściwości rozkurczowe
  • wysypianie się, relaks i długi odpoczynek – odprężenie pozwala okiełznać hormony stresu, które są jedną z głównych przyczyn dużego bólu miesiączkowego
  • zdrowe odżywianie oraz picie dużych ilości wody – lekkostrawna dieta bogata w wapń nie obciąża żołądka, co z kolei wpływa na redukcję wzdęć występujących nierzadko w trakcie trwania okresu (warto spożywać dużo warzyw, ryb, nabiału i suszonych owoców)
  • umiarkowaną aktywność ruchową – najlepiej połączona z rozciąganiem całego ciała (efekty to: pobudzenie krążenia, dotlenie mózgu, rozluźnienie mięśni itp.)

Brak Komentarzy

Zostaw odpowiedź

Opublikuj komentarz
Podpis
Adres e-mail

9 + 19 =

Story Page