Trudno wyobrazić sobie pracę biurową bez komputera i poczty mailowej. Każdego dnia pracownik średnio otrzymuje około 12 wiadomości na skrzynkę pocztową, a liczba ta rośnie drastycznie z roku na rok. Wymiana maili stała się powszechnym sposobem komunikacji, dlatego niezbędne są wyspecjalizowane narzędzia i oprogramowania, które ułatwią zarządzanie nimi. Dane statystyczne wskazują, że nie posiadając oprogramowania do archiwizacji poczty ani backupu, codzienne wykonywanie obowiązków zawodowych może być trudne, a odszukanie starszej wiadomości wręcz niemożliwe. Odpowiednie narzędzie, jakim jest program do archiwizacji dostępny na stronie internetowej https://www.econs.pl/produkty/archiwizacja-poczty-mailstore-server/funkcjonalno%C5%9B%C4%87 pozwala jednak ten problem szybko rozwiązać.
Odpowiednie oprogramowanie do archiwizacji poczty ma za zadanie przede wszystkim bezpiecznie przechowywać wiadomości, ale też gwarantować dostęp z urządzeń mobilnych. Ważne jest również to, aby dedykowane narzędzie spełniało zasady RODO. Archiwizacja maili jest niezbędna, aby mieć szybki dostęp do starszych wiadomości bez zbędnego, ręcznego przeszukiwania całej bazy danych.