Odpowiednie wyeksponowanie produktów ma ogromne znaczenie dla ich sprzedaży. Nie od dziś wiadomo, że klienci kupują oczami. Coś, co wygląda ładnie i zachęcająco ma większą szansę na sprzedaż niż niechlujnie porozrzucane artykuły po sklepie. Dlatego też sklepikarze coraz częściej przywiązują dużą wagę do tego, jak towary są prezentowane.
Przede wszystkim zainwestować należy w odpowiednie regały. Powinny być dostosowane do przeciętnego wzrostu klientów, tak aby nie musiał on sięgać zbyt wysoko. Same produkty dobrze jest sortować na półkach według zasady, że te najtańsze są najniżej, a te najdroższe na wysokości oczu. Warto też zainwestować w stripy i taśmy ekspozycyjne na przykład takie jak te: https://pos-solution.pl/produkt/stripy-i-tasmy-ekspozycyjne/, dzięki którym łatwo wyróżnić zarówno nieduże wyrobu spożywcze, jak i kosmetyki lub inne towary w niewielkich opakowaniach. Kolejną istotną regułą jest dbałość o porządek. Nie tylko sklep musi być czysty i pachnący, ale także same artykuły na wystawie, muszą być ładnie poukładane, a opakowania nienaruszone. Co istotne, produkty, które szybko się sprzedają, powinny być także na bieżąco uzupełniane. Brak właściwego rozmiaru bluzki lub ulubionego smaku żelków może zniechęcić klienta do dalszych poszukiwań.