Reklama outdoor inaczej nazywana zewnętrzną to znana od czasów starożytnych forma prezentacji firmy i produktu. Dzisiaj jest obecna prawie wszędzie, a szczególnie w przestrzeni miejskiej, dużych aglomeracjach oraz w obszarze infrastruktury transportowej. Jest widoczna zwłaszcza tam, gdzie jest ruch, gdzie ludzie chętnie się gromadzą i spędzają czas.
Outdoor to forma reklamy, która pozwala wyróżnić się w otaczającym marketingowym świecie. Jej zalety wizerunkowe, o których mówi m.in, następująca witryna internetowa https://be-media.com.pl/wady-i-zalety-reklamy-zewnetrznej.html dostrzeżono dawno temu. Dzisiaj jej najbardziej powszechnymi formami są billboardy, które najczęściej umieszczane są przy drogach, autostradach, gdzie przykuwają uwagę pasażerów. Można ją spotkać również na przystankach autobusowych, dworcach, stacjach metra, gdzie montowane są podświetlane tablice citylighty, które wzbudzają zainteresowanie przechodniów i podróżujących. Reklama zewnętrzna w postaci interaktywnych tablic, plakatów jest często widoczna w galeriach handlowych, parkach miejskich, gdzie przebywa mnóstwo potencjalnych klientów.
Zalety outdooru wykorzystywane są powszechnie w reklamie mobilnej. Bardzo często można dostrzec w przestrzeni miejskiej pomalowane samochody, autobusy, tramwaje, a nawet balony, które w interesujący sposób prezentują logo,symbole i produkty firmy.