Gadżety reklamowe to bardzo popularna i niedroga forma promocji zarówno dla małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw. Warto je więc dobrać zgodnie z charakterem działalności firmy oraz profilem jej klientów. Każdy typ odbiorców ma bowiem nieco inne oczekiwania. Pozornie niewielkie szczegóły mogą więc zadecydować o powodzeniu kampanii reklamowej, bądź jego braku. Klienci firm informatycznych z pewnością docenią nowoczesne akcesoria. Pendrive z nadrukiem będzie dla nich świetnym prezentem. Nie dość, że jest to gadżet praktyczny i bardzo przydatny, to jeszcze kojarzy się z modernistycznym stylem działalności.
Również nieelektroniczne gadżety będą świetnym sposobem na promocję różnego rodzaju usług. Firmy turystyczne powinny zastanowić się, czy nie przydadzą im się parasole z nadrukiem. Dodawane do wycieczek w gratisie będą stanowiły przyjemny, a zarazem przydatny dodatek do wczasów wykupionych w biurze podróży. Każda firma powinna zainwestować też w długopisy firmowe. Są one na tyle uniwersalne, że nie ma działalności, gdzie by się nie sprawdziły.
Zamówienie większej ilości takich gadżetów będzie bardzo opłacalne. Część z nich można pozostawiać w firmie dla pracowników, w celu podpisywania umów, co będzie stanowiło element budowy tożsamości. Pozostałe sztuki można rozdać klientom w ramach działań promocyjnych. Akcesoria reklamowe to rzeczy, których nigdy nie jest za dużo. Odpowiednio używane w marketingu potrafią stanowić motor napędowy działań promocyjnych.